ČSN ISO 26683-1 (018317) Inteligentní dopravní systémy - Identifikace obsahu nákladních dopravních prostředků a komunikační architektura (FLC-CIC) - Část 1: Kontext, architektura a referenční normy
- Norma: ČSN ISO 26683-1 (018317)
- Název: Inteligentní dopravní systémy - Identifikace obsahu nákladních dopravních prostředků a komunikační architektura (FLC-CIC) - Část 1: Kontext, architektura a referenční normy
- Kategorie: 0183 - Dopravní telematika
- Katalogový kód:93861
- Dostupnost:Tisk
- Váha (gr):100
- Třídící znak:018317
- Platnost:Norma je platná
- Vydání:09/2013
- Účinnost:10/2013 - doposud
- Jazyk:Část nebo celá norma je v angličtině.
ČSN ISO 26683-1 (018317) Inteligentní dopravní systémy - Identifikace obsahu nákladních dopravních prostředků a komunikační architektura (FLC-CIC) - Část 1: Kontext, architektura a referenční normy Norma Kat. číslo: 93861

Anotace textu normy ČSN ISO 26683-1 (018317)
Soubor norem ISO 26683 je primárně zaměřen na identifikaci nákladů, je však zároveň základní a referenční pro kooperativní systémy v nákladní dopravě.
Soubor norem je zaměřen na prezentování dat při poskytování služeb systémy end-to-end, jejichž předmětem je náklad a jeho části až na úroveň položky. Zabývá se poskytováním informací ohledně sledování a řízení zboží v multimodální přepravě a manipulace se zbožím, od úrovně položky obsažené v balení/nákladu, bez ohledu na počet obalů nebo přepravních jednotek a jejich druh, až po popis spojení s přepravujícím dopravním prostředkem a infrastrukturou (například dispečinkem). Pro veřejný sektor dává tento soubor norem možnost propojení například s celní problematikou anebo problematikou statistik v dopravě a mezinárodním obchodě.
Tato norma je první a základní částí tohoto souboru norem a poskytuje kontext, vysokou úroveň architektury a seznam odkazů na platné normy použité pro všechny části tohoto souboru norem. Poskytuje architekturu pro sběr a přenos aglomerovaných/agregovaných dat z informací obsažených v přepravovaném nákladu do komerčního provozního systému dopravce nebo do systémů veřejného sektoru jako je eCall. Cílem je umožnit účinné zacházení s identifikací vozidla a přívěsu/návěsu v souvislosti s informacemi o nákladu v palubním systému. Vše pro účely sledování a vysledování vozidla a monitorování nákladu. Udává příklady užití, které jsou nezbytné pro navrhování interoperabilních systémů týkajících se nákladů a přepravujících dopravních prostředků.
Zdroj: Česká Agentura pro Standardizaci (www.agentura-cas.cz) - smluvní partner
Náhled obsahu normy dočadně není k dispozici.