ČSN ISO 17687   (018310) Systémy řízení a dopravní informace (TICS) - Obecné řízení vozového parku a provoz komerční nákladní dopravy - Datový slovník a soubory zpráv pro elektronickou identifikaci a monitorování dopravy nebezpečných materiálů/zboží

  • Norma: ČSN ISO 17687   (018310)
  • Název: Systémy řízení a dopravní informace (TICS) - Obecné řízení vozového parku a provoz komerční nákladní dopravy - Datový slovník a soubory zpráv pro elektronickou identifikaci a monitorování dopravy nebezpečných materiálů/zboží
  • Kategorie: 0183 - Dopravní telematika
  • Katalogový kód:95682
  • Třídící znak:018310
  • Platnost:Norma je platná
  • Vydání:08/2014
  • Účinnost:09/2014 - doposud
  • Jazyk:Norma je v češtině.

ČSN ISO 17687   (018310) Systémy řízení a dopravní informace (TICS) - Obecné řízení vozového parku a provoz komerční nákladní dopravy - Datový slovník a soubory zpráv pro elektronickou identifikaci a monitorování dopravy nebezpečných materiálů/zboží Norma Kat. číslo: 95682

 Systémy řízení a dopravní informace (TICS) - Obecné řízení vozového parku a provoz komerční nákladní dopravy - Datový slovník a soubory zpráv pro elektronickou identifikaci a monitorování dopravy nebezpečných materiálů/zboží
Dlouhý název: Systémy řízení a dopravní informace (TICS) - Obecné řízení vozového parku a provoz komerční nákladní dopravy - Datový slovník a soubory zpráv pro elektronickou identifikaci a monitorování dopravy nebezpečných materiálů/zboží
Krátký název: Norma
Třídící znak: 018310
Platnost: Norma je platná
Vydání: 08/2014
Účinnost: 09/2014 - doposud
Jazyk: Norma je v češtině.
525,00 
525,00  s DPH

Anotace textu normy ČSN ISO 17687   (018310)

Tato mezinárodní norma podporuje automatickou identifikaci, monitorování a výměnu informací o mimořádných situacích týkajících se nebezpečných nákladů přepravovaných silničními vozidly. Tyto informace mohou zahrnovat identifikaci, množství a současný stav tohoto zboží (např. tlak a teplota), jakož i relevantní informace nouzové reakce. Tyto informace mohou být zaslány před nebo během přepravy zboží takovým způsobem, který všem zúčastněným stranám umožňuje přístup a správnou interpretaci těchto informací. Pokud jsou vozidla přepravující nebezpečné zboží vybavena vhodnou elektronikou a komunikačními funkcemi, mohou tato vozidla odpovídat na dotazy ohledně svého stavu, nebo sama vytvořit zprávu.

Tato mezinárodní norma nestanoví ani nepreferuje žádné konkrétní palubní nebo mimopalubní systémy, které by zajišťovaly monitorování, komunikaci nebo uchovávání dat. Jestliže však existují, pak je tato mezinárodní norma uplatňuje. Tato mezinárodní norma nechce ovlivňovat zákony a nařízení různých zemí ohledně přepravy nebezpečného zboží, ale nabízí prostředky pro elektronickou podporu nouzových postupů pomocí normy na elektronickou identifikaci a sledování zpráv.

Tato mezinárodní norma zahrnuje čtyři kontextové situace:

a) obecné požadavky,

b) palubní systémy,

c) od příjemce na straně infrastruktury k centrům záchranných systémů,

d) od center záchranných systémů k dalším centrům záchranných systémů.

Cílem je, aby zde definované informace, nesené na palubě dopravního prostředku a umožňující být jakýmikoliv komunikačními prostředky převedeny do patřičných silničních systémů, byly pro daný silniční systém vyhovující.

 

Zdroj: Česká Agentura pro Standardizaci (www.agentura-cas.cz) - smluvní partner

Náhled obsahu normy dočadně není k dispozici.