ČSN EN 16185-2+A1   (284022) Železniční aplikace - Brzdové systémy ucelených vlakových jednotek - Část 2: Zkušební metody

  • Norma: ČSN EN 16185-2+A1   (284022)
  • Název: Železniční aplikace - Brzdové systémy ucelených vlakových jednotek - Část 2: Zkušební metody
  • Kategorie: 2840 - Brzdová soustava
  • Katalogový kód:509523
  • Dostupnost:Tisk
  • Třídící znak:284022
  • Platnost:Norma není platná
  • Vydání:06/2020
  • Účinnost:07/2020 - 11/2022
  • Jazyk:Část nebo celá norma je v angličtině.
Norma byla nahrazena těmito normami: ČSN EN 16185-2+A1   (284022)

Anotace textu normy ČSN EN 16185-2+A1   (284022)

This European Standard specifies test methods and acceptance criteria for a brake system for use in self propelling thermal and electric trains, in the following document called EMU/DMU, operating on routes of the European conventional rail system network.

This European Standard is applicable to:

- all new vehicles designs of self-propelling thermal and electric trains,

- all major overhauls of the EMU/DMU if they involve redesigning or extensive alteration to the brake system of the vehicle concerned.

This European Standard does not cover:

- locomotive hauled trains which are specified by EN 14198,

- mass transit rolling stock which is specified by EN 13452 (all parts),

- high speed trains being operated at speeds greater than 200 km/h which are specified by EN 15734-1 and tests in EN 15734-2.

The functional testing requirements set out in this European Standard assume the vehicles are fitted with brake system architecture as defined in EN 16185-1.

The braking performance obtained by applying the tests defined in this European Standard can be used to assess compliance with the required braking performance as defined in EN 16185-1.

 

Zdroj: Česká Agentura pro Standardizaci (www.agentura-cas.cz) - smluvní partner

Náhled obsahu normy dočadně není k dispozici.