ČSN EN 16185-2+A1 (284022) Železniční aplikace - Brzdové systémy ucelených vlakových jednotek - Část 2: Zkušební metody
- Norma: ČSN EN 16185-2+A1 (284022)
- Název: Železniční aplikace - Brzdové systémy ucelených vlakových jednotek - Část 2: Zkušební metody
- Kategorie: 2840 - Brzdová soustava
- Katalogový kód:509523
- Dostupnost:Tisk
- Třídící znak:284022
- Platnost:Norma není platná
- Vydání:06/2020
- Účinnost:07/2020 - 11/2022
- Jazyk:Část nebo celá norma je v angličtině.
Anotace textu normy ČSN EN 16185-2+A1 (284022)
This European Standard specifies test methods and acceptance criteria for a brake system for use in self propelling thermal and electric trains, in the following document called EMU/DMU, operating on routes of the European conventional rail system network.
This European Standard is applicable to:
- all new vehicles designs of self-propelling thermal and electric trains,
- all major overhauls of the EMU/DMU if they involve redesigning or extensive alteration to the brake system of the vehicle concerned.
This European Standard does not cover:
- locomotive hauled trains which are specified by EN 14198,
- mass transit rolling stock which is specified by EN 13452 (all parts),
- high speed trains being operated at speeds greater than 200 km/h which are specified by EN 15734-1 and tests in EN 15734-2.
The functional testing requirements set out in this European Standard assume the vehicles are fitted with brake system architecture as defined in EN 16185-1.
The braking performance obtained by applying the tests defined in this European Standard can be used to assess compliance with the required braking performance as defined in EN 16185-1.
Zdroj: Česká Agentura pro Standardizaci (www.agentura-cas.cz) - smluvní partner
Náhled obsahu normy dočadně není k dispozici.