ČSN EN 13979-1   (280525) Železniční aplikace - Dvojkolí a podvozky - Celistvá kola - Postup technického schvalování - Část 1: Kovaná a válcovaná kola

  • Norma: ČSN EN 13979-1   (280525)
  • Název: Železniční aplikace - Dvojkolí a podvozky - Celistvá kola - Postup technického schvalování - Část 1: Kovaná a válcovaná kola
  • Kategorie: 2805 - Pojezdy a podvozky
  • Katalogový kód:521717
  • Dostupnost:Tisk
  • Váha (gr):100
  • Třídící znak:280525
  • Platnost:Norma je platná
  • Vydání:06/2025
  • Účinnost:07/2025 - doposud
  • Jazyk:Norma je v češtině.

ČSN EN 13979-1   (280525) Železniční aplikace - Dvojkolí a podvozky - Celistvá kola - Postup technického schvalování - Část 1: Kovaná a válcovaná kola Norma Kat. číslo: 521717

 Železniční aplikace - Dvojkolí a podvozky - Celistvá kola - Postup technického schvalování - Část 1: Kovaná a válcovaná kola
Dlouhý název: Železniční aplikace - Dvojkolí a podvozky - Celistvá kola - Postup technického schvalování - Část 1: Kovaná a válcovaná kola
Krátký název: Norma
Třídící znak: 280525
Platnost: Norma je platná
Vydání: 06/2025
Účinnost: 07/2025 - doposud
Jazyk: Norma je v češtině.
525,00 
525,00  s DPH

Anotace textu normy ČSN EN 13979-1   (280525)

Cílem tohoto dokumentu je definovat postup posouzení konstrukčního řešení kovaného a válcované-ho celistvého kola (RST). Toto posouzení se provádí před uvedením kola do provozu. Tento dokument popisuje zejména posouzení, která je třeba provést za účelem použití kol v evropské síti, a která navíc splňují požadavky na kvalitu v souladu s požadavky definovanými v EN 13262:2020.

Toto posouzení vyžaduje, aby byly definovány podmínky použití kola, a tento dokument poskytuje způsob definování těchto podmínek.

Posouzení konstrukčního řešení zahrnuje čtyři aspekty:

- geometrický aspekt: umožnit zaměnitelnost různých řešení pro stejnou aplikaci,

- termomechanický aspekt: kontrolovat deformace kol a zajistit, aby brzdění nezpůsobilo lom kol,

- mechanický aspekt: zajistit, aby na desce kola nedocházelo k únavovým trhlinám, a aby při mimořád-ném zatížení nedocházelo k trvalé deformaci,

- akustický aspekt: zajistit, aby zvolené řešení bylo stejně dobré jako referenční kolo.

Tento dokument se nezabývá posouzením náboje nebo věnce.

Tento dokument byl vypracován pro kola nepoháněných dvojkolí brzděných zdržovou brzdou a platí v plném rozsahu pro tento typ kol. U kol, na kterých jsou namontovány kotoučové brzdy nebo u ozube-ných kol s převodovkou, či dokonce u kol se zařízením pro snížení hluku smí být požadavky změněny nebo doplněny.

Pro vozidla městských drah se mohou použít jiné normy nebo dokumenty.

 

Zdroj: Česká Agentura pro Standardizaci (www.agentura-cas.cz) - smluvní partner

 

GPSR - Výrobce/Distributor:
TECHNOR print, s.r.o., K Sokolovně 439/11, Hradec Králové 503 41
IČ: 06655327, e-mail: technor@technor.cz
Bezpečnostní informace k produktu: Technické normy ČSN

Náhled obsahu normy dočadně není k dispozici.